Hej!

Besökte idag en örtdoktor vid namn Egon Öhman, Ört-Öhman även kallad. Han har sin butik i Vännäsby utanför Umeå och är kunskapens mästare inom allt som har med hälsa och örter att göra. Han bland annat gjort receptet till Saltåkvarns Rågknäcke. http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/2010.htm

83 år gammal och pigg och fräsch som en pojkspjuver.

Handlade iallafall en påse Fröliv av honom, som tydligen var fröet ifrån sojabönan? Inte helt säker där, han hinner säga det ena och det andra innan han kommer fram med informationen. 
Så här står det; " Fröliv. Rätt näring för hjärna, minne, lever, blod, bantning. Mot; kolesterol, stress, ångest, eksem m.m. Bra för alla: Barn, vuxna, sjuka, friska. Börja med en halv tesked/dag, öka till matsketar. Tål mat 37 grader. "

Googlade på fröliv men fick inte upp något. Tydligen har Egon ätit detta varje dag i 50 år och blir jag lika piggelin som han vid 83 års ålder så äter jag gladeligen fröliv.

Någon som vet något om detta frö? Ser nästan ut som gul äggröra i färgen.

Önskade verkligen att ni alla kunde besöka honom då han är ett rent uppslagsverk. Äter varken mjölk, vetemjöl eller uppvärmd mat, vilket var kul att höra för mina raw food-öron.

Taggar: Fröliv

Visningar: 202

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Ja snälla hjälp oss hitta Fröliv - har aldrig hört talas om det ! När man googlar hamnar man bara på Din insändare!

Lycklig Råkostare

EkoKalle

RSS