Raw Food och levande gemenskap i Sverige och Norden
Hej allihopa!
Nu har jag blivit nyfiken på att experimentera igen ;-) Med lite grounding/earthingsaker som jag har beställt så får vi se om det kan leva upp till allt gott som sägs om dem :-)
Grejen är den att man ju ska koppla det till jordnätet och här i Sverige ser ju inte eluttagen likadana ut som i USA. Så för att man ska kunna använda det så får man antingen koppla det till en "grounding rod" som man trycker ner i marken, eller om man bor på andra våning i ett hyreshus som jag gör så får man skaffa en jordad adapter. Efter att ha pratat med en del så verkar det som att vanliga hederliga inte har fungerat eftersom de inte håller vad de lovar, så jag hade tänkt att beställa den adapter som rekommenderas av earthinginstitute själva. Finns att köpa på amazon. Problemet är att de kostar ca 2 dollar styck, men grundavgiften för frakt är 42 dollar. Hur sjukt är inte det? Då blir det helt plötsligt inte så billiga adaptrar.
Hur som helst så lägger jag upp det här om det är någon mer som är på väg att skaffa sig earthingsaker eller har det, men vill ha adapter till dem, så kan vi beställa några stycken och dela på frakten så blir det inte så dyrt. Vi är redan två stycken som delar på frakten och om vi är några fler så blir det riktigt billigt till slut :-)
Skicka ett meddelande eller ett mail till mig: asa.wickstrom@hotmail.com
http://www.earthinginstitute.net/index.php/faq1#d7
http://www.amazon.com/gp/product/B003C1MFYI/ref=olp_product_details...
Taggar:
Heja Anders!!!! Jag tycker du gör helt rätt. Jag tycker om människor som kör sitt race och står upp för det dem tror på trots att folk håller på att ifrågasätta. Du har ju blivit hjälpt och det är resultatet som avgör och inte förklaringen till varför det gav resultat tycker jag.
Jag kan nämna att de utslag och eksem jag sa i tidigare inlägg hade gått bort kom tillbaka, men eksemen gick bort helt när jag köpte min vattenapparat. I övrigt har jag märkt stor skillnad på min sömn efter groundingprylarna, vilket jag skriver om i ett inlägg under tråden om Kangenvatten:
Det som hänt efter att jag skaffade earthingprylarna är att jag somnar in normalt på kvällen, sover hela natten och vaknar överhuvudtaget på morgonen (det som står beskrivet ovan är en bra morgon). Innan kunde jag inte somna, jag vaknade 100 gånger per natt och drömde konstant mardrömmar (särskilt om min mamma som dog för 3 år sedan). Jag sparkade min kära granne i sängen och snodde täcket och puttade ut honom ur sängen, vaknade ibland av att jag virat in huvudet i filten. Flera morgnar vaknade jag med stukad stortå och dessutom brukade jag sova med två täcken, två filtar, pyjamas och raggsockar. På morgonen vaknade jag inte alls. Då var jag som en klubbad säl. Jag kan nog konstatera att jag var en liten ligist på natten....
Kan också tillägga att jag hade många konstiga hyss för mig på natten. Brukade vakna av att jag sparkade hej vilt och skrek, samt slå huvudet i väggen när jag snurrade runt. Det var ett tag sedan sen sist jag gjorde det.
Jag är inte på långa vägar frisk och det är väl en bit kvar innan jag blir det, men i min situation är man tacksam om symtomen lättar även om det bara är lite.
Hej igen Åsa och alla andra intresserade.
En liten uppdatering fån Sveriges jordningscentral. De rapporter jag får in varje vecka från folk som börjat sova på jordningslakan är helt fantastiska och oerhört motiverande. Tar två exempel.
Ett ungt friskt par kände nästan ingenting under den första månaden mer än en svag försämring av hälsan där kroppen satte igång en avgiftning och balansering. Nu säger båda att de har fått mer energi, mår kanonbra och sover riktigt djupt. Deras 3 åriga dotter sover också jordat och ligger still hela natten igenom. Från andra änden av spektrumet av vad som kan hända väljer jag en kvinna med reumatisk värk, framförallt i vänster knä och ryggslutet, som är effekterna av en bilolycka. Hon trodde inte alls på jordning men efter, att på min inrådan, suttit med sina bara fötter på marken i 20 minuter om dagen ville hon skaffa ett lakan. Hon hade känt en förbättring på den minimala tiden. De första 2 nätterna på jordningslakanet sov hon dåligt och mådde riktigt illa. Hon förstod att det hände en massa i kroppen eftersom den sätter igång en avgiftningsprocess med en gång och en balansering av alla system. Tredje natten sov hon inte jordat sen var hon igång igen. Träffade henne efter 10 dagar från starten och hon såg märkbart pigg och glad ut. Fick då höra att hon gått från att ta 4 citodon om dagen till att ha tagit 4 på en vecka. Värken i knä och rygg hade minskat kraftigt.
Detta är två exempel på vad mina kunder berättat och det finns många fler. Eventuellt komme historier från jordningens påverkan på hälsan att dyka upp på tidningen "2000-talets Vetenskap" hemsida under övre vänstra hörnets flik Genvägar /användarberättelser.
Hur tror ni det skulle fungera att koppla det till en stor kruka med växter, skulle det ha någon effekt...?
Bertil Kvant i Landskrona teoretiserade om detta i somras men gav upp när han insåg att det inte hade någon effekt. För att vara jordad måste du ha någon form av direkt kontakt med marken så att de fria mobila elektronerna kan absorberas in i kroppen och neutralisera de fria radikalerna som ligger bakom så många hälsoproblem. Om du inte kan stå barfota på marken så kan du ta in marken i huset/lägenheten genom att använda en jordstav och en ledning till det sättet du valt att jorda dig inomhus. Se sidan www.earthingpeople.se för mer information och läs gärna boken "Att vara jordad" som ligger bakom jordningsrevolutionen. Där får du alla fakta.
Hej Anders!
Jag var för några veckor sedan hos en terapeut som också har kunskap om jordning och alltid sover jordat. Han sa att det bästa är om man kan använda en jordningsstav som man direkt trycker ner i marken eftersom man i Sverige inte jordar ordentligt. Han sa att man i Sverige ofta jordar till husstammen eller vad man kallar det och inte till marken och att det troligen inte ger samma effekt. Vad har du för åsikt om detta?
Hej Åsa
Det är riktigt vad han säger. Det enda säkra sättet att jorda sig med lakanet eller andra produkter är via en separat jordstav till marken. Elsystemets jord innehåller ofta krypströmmar och den är ihopkopplad med nollfasen så det kan vara direkt hälsofarligt att jorda sig den vägen. Det man vill uppnå är samma effekt som att stå barfota på en gräsmatta eller strand ute, att återskapa den fysiska / elektriska kontakten med planeten du bor på. Läs härna igenom informationen på min hemsida www.earthingpeople.se så får du alla svaren och läs boken "Att vara jordad" av Clint Ober, Dr Stephen Sinatra och Martin Zucker som sammanfattar upptäckten, 12 års forskning och vad vi vet idag. En mycket intressant bok.
Jag och min sambo har testat att sova jordade i två månader utan att ha noterat några märkbara effekter. Har kollat att elementet är jordat med testet som medföljde genom att sticka ner metallstaven i marken utanför och den andra änden till testapparaten och elementet. Och lampan lös och elementet var alltså jordat.
Så för mig och min sambo har det inte haft någon märkbar effekt. Någon som vet vad det kan bero på eller har liknande erfarenheter?
Effekterna man känner av att vara jordad kan vara allt från inget märkbart till extremt mycket på en gång beroende på ens personliga utgångsläge och giftbelastning. Är du frisk och i bra form, inte har några sömnstörningar, ingen värk, relativt lite gifter i kroppen och inga inflammatoriskt betingade sjukdomar så känner du troligtvis inte så mycket.
Å andra sidan, om du är sjuk med någon av de 80 inflammatoriskt betingade autoimmuna sjukdomarna, lider av elöverkänslighet, har sömnstörningar, värk, muskelstelhet och många andra symptom så känner man normalt väldigt stor skillnad inom kort tid.
Effekterna av att blodet tunnas, att kroppen skyddas mot EMF, att alla ämnesnivåer i kroppen ändras, att homonbalanserna stabiliseras till normalvärden, att immunförsvaret stärks och de många andra fördelarna med att vara jordad är där vare sig du känner något eller ej.
Min rekommendation är att göra ett test. Ta bort jordningslakanet helt i en vecka och se vad som händer. De flesta får bråttom att lägga tillbaka och koppla in det igen.
En bra obruten jordning direkt till marken är en förutsättning. Jordstaven är det garanterat mest effektiva.
Ok, nu har jag gett bort /lånat ut lakanet till min cancersjuke far. Få se om det hjälper honom och om jag och min sambo märker någon skillnad. Återkommer.
För skojs skull köpte jag en antistatmatta (149 kr) på kjell och company och kopplade till ett element. Fungerar perfekt både vid datan, att sova på mm:)
© 2012 Created by Pontus Kristensson.