Raw Food och levande gemenskap i Sverige och Norden
Folk blir mer och mer medvetna, om inte för djurens skull så för hälsan och miljön, allt fler är öppna för vegetarisk kost, dock kanske inte så många för raw food.
Allt fler abonnerar på mat från Hemfrid, Linas matkasse etc, nog borde det vara dags för en vegetarisk variant. Har någon tänkt på det? Jag skulle gärna vara med och starta upp men är inget vidare på matlagning och ensam har man varken råd eller tid.
Någon som kan ta tag i detta? Om priset är det rätta abonnerar jag gärna och slipper grunna över vad jag ska laga varje dag, vilket ofta slutar med mackor eller annat näringsfattigt fettbildande.
Taggar:
Vore toppen om man kunde köpa ,färdiglagad v.mat nära där jag bor nära Mariestad (2 mil från )
Nu finns det!
http://www.livinglight.se/nyheter-events/bestall-raw-food-mat-kassar
ska hämta min första imorgon lördag på OK i Dorotea, den skickades med schenker i onsdags
Permalänk Svar från Linnéa hos 11 Mars 2012 på 23.24 Dom håller till i Skåne, känns lite långt att skicka maten därifrån och sedan hämt i närbutiken som ändå inte är runt hörnet. Annars verkar det bra, fint om de kom till huvudstaden
I min låda finns mat för 2 pers 5 middagar. Alla recept följer med och det var riktigt gott det första! Har fyra kvar att testa, härligt! Bor man i Lappland som jag så är det svårt med ekogrönsaksutbudet så det här är en utmärkt lösning på det problemet. Sen kan man tycka vad man vill om transporten men så är verkligheten. Producerar mitt eget kött (lamm & älg) och är självförsörjande på "Pären" så det kanske jämnar ut sig?
Permalänk Svar från Linnéa hos 12 Mars 2012 på 14.35 Nu blir jag lite nyfiken igen (gammal vegan). Hur kommer det sig att man vill ha raw food när man äter kött? Samtidigt vet jag ju att det anses lika onaturligt/ovanligt att inte göra det. Köttkonsumtionen har ju faktiskt fördubblats de senaste 10-20 åren.
Jag var på en veckolång levande föda-kurs för några år sedan, glad i hågen reste jag dit i tanken att nu ska jag äntligen få träffa fler veganer, men tji fick jag. Jag var den ende av 16-17 personer som inte var köttätare. Något svar på vad som är vitsen med raw food och kött fick jag inte. Vore kul att få er syn på detta, är någon i nätverket vegan?
© 2013 Created by Pontus Kristensson.